Najbliższe szkolenia otwarte:

Komunikacja z klientem

CELE
  • zwiększenie efektywności komunikacji z klientem
  • świadome korzystnie z mowy ciała w rozmowach z klientami
  • doskonalenie umiejętności ekspresji ruchowej i głosowej
  • umiejętność interpretacji zachowań klienta
  • diagnoza własnego stylu komunikowania się
PROGRAM
1.Efektywna komunikacja jako priorytetowe narzędzie w kontaktach z klientami
  • zasady dobrej komunikacji
  • zakłócenia w procesie komunikacji z klientem
  • sprawny przepływ informacji jako warunek dobrego porozumienia z klientem
2. Jak efektywnie stosować zasady komunikacji werbalnej w kontakcie z klientem?
a. mówienie:
  • długość zdań, wypowiedzi
  • ustalenie celu, przedmiotu rozmowy
  • konstrukcja wypowiedzi
  • jakich zwrotów i słów używać a jakich nie
  • nawyki językowe, skróty myślowe
  • modulacja głosu, dykcja
  • budowanie atmosfery kontaktu
b. zadawanie pytań: jak, jakie, kiedy i dlaczego zdawać pytania?
  • pytania otwarte
  • pytania zamknięte
c. słuchanie i wyrażanie zrozumienia
  • techniki aktywnego słuchania: ośmielanie - uśmiech przez tel.; dostrojenie; cierpliwość; parafraza; podsumowanie
3. Znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z klientem
  • sygnały języka ciała, z których nie zdajemy sobie sprawy
  • proksemika (dystans fizyczny)
  • kontakt wzrokowy - dlaczego jest tak ważny, jak go interpretować
  • postawa ciała
  • mimika czyli Twoje ruchy emocjonalne: szczęście, strach, smutek, gniew, zdziwienie, odraza oraz zasady ekspresji
  • gesty i postawy
  • wygląd zewnętrzny
  • dostrajanie się
5. Znaczenie spójności mowy ciała i komunikatów werbalnych w kontakcie klientem
6. Wywieranie wpływu za pomocą gestów w kontaktach handlowych
  • gesty pozytywnie odbierane
  • gesty negatywnie odbierane
7. Wykrywanie niewerbalnego fałszerstwa

CZAS REALIZACJI WARSZTATU:
2 dni (18 jednostek dydaktycznych)